Monday, April 19, 2010

YUMMY AND CRUNCHY!!!!

Bila fara cakap pasal aiskrim tu, aku teringat zaman sekolah dulu. sejak duduk kat asrama, hidup aku ni selalunya dengan aiskrim!!! perasan time tu boleh dikatakan just like heaven....(hahaa..hiperbola je tu,k?) hehe.. susah nak describe feeling time tu...tapi rasa cam BEST GILER!!!

I LOVE ICE-CREAM!!!!!~

seperti aku katakan tadi, aku start suke giler kat aiskrim ni masa, sejak dok kat asrama.. korunk pon tau kan, life kat sana agak tough!! so, one way i wanted to cool myself is by eating an ice cream.. yumm3!!!~

aku suke flavour vanilla, strawberry n sometimes chocolate! but mostly vanilla la..tapi entah camne kat sana cam aku lebih prefer chocolate!! chocolate bar pon tetiba aku suke.. entah la...mungkin aku perlukan glukosa yang byk (perlukan tenaga..semakin letih n stress)..so chocolate tu perisa dia agk pekat plus manis!! rasa enjoy giler makan..

dah la aiskrim ni sejuk and creamy!! ooooo... yummy~ so bagi aku, aiskrim tu melegakan n menghilangkan la beban aku...bile start makan..rasa cam kita ketepikan masalah tu jap...pastu bila fikir masalah tu, rasa cam baru bleh handle..heehehe..

kalau time SPM, lagi la...rasa cam x leh hidup tanpa aiskrim...tapi memandangkan duit kena pandai bajet..so kena la cari jalan untuk gantikan something dengan aiskrim..so aku prefer...ais batu!! the best part about ice cube ni..bile kita gigit tu, rasa crunchy!! ais batu ni, selalunya aku makan time tengah bengang ar..so bila gigit tu..rasa cam aku melepaskan geram kat ais tu la..hahaa...

bile cakap pasal aiskrim or ais batu kat sana, kawan2 aku cam dah tau..aku la orangnya!! obsessed, addicted n fanatic!! hahaha...klau aiskrim lak..selalunya sebab mungkin tengah sedih, lonely,runsing, stress, tension camtu ar. tapi kekadang cam nk enjoy life..sinonim pe dgn slogan cornetto.."hidop biar sedap"..haha

aku tau habit ni cam x elok..especially dgn diri aku yg selalu dpt penyakit tonsil!! so, bile tonsil bengkak sbb kerap makan bnda2 sejuk...terpaksa la kn cutdown mkn bnda2 camni..lebihkan minum air masak..huhu..TORTURE!!Aku selalu makan benda ni time subjek yang melibatkan calculation..sbb rs x de la tension sangat!! kekadang nak makan tu terpaksa la mintak izin mak lu...ni pon sbb mak cam risau akn kesihatan aku.. so bile mak dh bg green light...ape lagi...makan!!! hahaa..klau sakit tu..kn pepandai la nk survive..huhu

ICE-CREAM....ICE CREAM...
                    
                          ICE CUBE.......ICE CUBE.....

nanti nak msk matriks( klau la), rasanya habit aku ni akan dtg blik...owh NO!! hahaha..redah je la....
LOVE IT SO MUCH!!!!! I CAN'T HELP MYSELF!! hehe..bye for now!!

9 comments:

farah said...

wah.. so cdangan utk bkak kdai kek, coklat n ice-cream digabungkn mmg idea yg bgus la.. hahah kek mwakili dibah. coklat n candy mwakili kte n ice-cream mwakili awk. Marila sme2 doa agr impian ni jd knyataan.

adibah said...

betul2...mmg sesuai abis ah...jom
ah sesama kte doa...korang ada tgk citer hantu kek x? watak pompuan tu buat kte teringat pada diri kte sendiri..ok agak lawak di sini..wakakaka..

berbalik kepada post anati..
kte rse kepingin lak nk mkn aiskrim.haha..dah lately ni asyik mkn coklat..x henti2..mcm dh ada stok..hhaahaha...
n kte pun x pantang makan memandagkan kte pun ada tonsil..makan je la..hahaha

pape pun kte ske kek!! kek coklat!!!

bellalala said...

come on dibah
boring ah kek coklat
kek keju sdap!
wahaha

farah said...

bce post ni td pun kte rse cm nk mkn ais krim coklat tp kalo nk suro mk kte bli nnt kang bsing lak kata nnt x abis cuz slalunye bli aiskrim dlm bks 2 kte x slalu mkn smpai abis.. last2 mk kte la yg kne abiskn. hehehe..

farah said...

weh, kdai kte jual mnisan je sume. abis sume customer kne diabetes

faradibanati said...

hahhaaha....kte pon rs cam nk mkn aiskrim..kte suka giler aiskrim mcd gak ni...aikrim dia tu cam lain ckit..rs lagi padat n sedap...aiskrim2!! i'm coming to you...hahhaaha

-anati-

adibah said...

bella:

xkn kte ske kek keju kot..
no comment ah...pape kte x ske keju!!
terlalu bercream..

farah n anati:

kte nk post blog tapi xde idea.:(

anisss said...

ohh kite tgh nak belajar buat aiskrim ni
huhuhu~

dah siap kumpulkan bhn dia sume
siap ah! wahaha

farah said...

bljr buat ais kream? wow!!

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik