Monday, April 26, 2010

I HAVE A DREAM

Lately ni, aku suke dengar lagu..best lak rasanya... masa tengah dengar lagu westlife...ternampak tajuk I HAVE A DREAM...aku pon tros ar klik lagu tu...

lagu ni memberi semangat kat aku masa nak tulis essay bahasa melayu time tu..masa tu aku memang dah kehabisan idea....idea dah konnnnggg!!!

                                         argghhhh!!!.

pastu teringat lak cikgu Rabidah kata nanti dia nak pilih beberapa pelajar untuk masuk pertandingan menulis essay bm tu and kene hantar keje tu as homework gak..as a student, mesti ar kita try nak wat yang the best...unless klau ade yang cam x kesa..tapi..apa yang pasti, aku bukan nak masuk pertandingan tu..tapi bile dgr keje sekolah...hmmm...x leh nk escape dah...nanti tangguh punya tangguh..lagi bertimbun essay nak kena wat..huhu..

agak lewat malam aku tido...tu pon sebab tgh fikir idea and bahasa yang sesuai tok guna...klau x cikgu mesti kata ayat x gramatis....bile wat je...msti rasa cam something wrong...n then buang kertas tu...pastu, aku pon dh naik bosan...aku pon text la msg ngn khaleeda A.K.A kelly...hak3!!

masa tu aku curahkan la kerisauan aku tu kat dia...n dia pon x putus2 bagi sokongan dia tu kat aku..pastu ade satu msg tu, dia type lagu I have a dream ni...huhu...terharu giler time tu...touching o..!!

if you see the wonder,
of a fairy tale,
you can take the future
even if u fail,
i believe in angels,
something good in everything i see,
i believe in angels,
when i know the time is right for me,
i'll cross the stream..
i have a dream..

camne ntah lepas tu, aku terus ade idea nk buat essay tu...( ni mesti kes terharu giler2 tahap cipan) hahahaa...alhamdulillah...dapat gak siap time tu..esok tros hantar..on the next day, cikgu kata "klau saya sebut nama ni, awk terplilih untok masuk ke pertandingan tu.." pastu tetiba lak aku dengar...NUR ANATI BINTI JAMALLUDDIN.. aku pon cam.."biar betul??!!...dah la hari tu x de idea..so buat pon cam main buat je.." bile tgk komen cikgu bagi...alhamdulillah...at last semuanya cam positif..klau sebelum ni.cam ape je..hahaha..tapi i really appreciate ok?? n ade la beberapa org yg terpilih gak...lama gak aku simpan msg tu...nk kata sampai sekarang..hmm...x leh la pulak...coz adik aku dh terdelete msg tu...hmpir semua msg yg aku rasa 'precious'..dah pon terdelete...huhu..meraung kesedihan kot..hehehe..anyway, aku nk dedicated lagu ni balik kat dia...hehehe.well, khaleeda..thanks alot ats segalanya!!!

4 comments:

adibah said...

waa!!! mesti kelly terharu nih..heee

tahniah anati sbb esei awk terpilih..great job~

farah said...

awk wat esei psl ape? mse ni kt klas Alpha ke?

anati said...

ha'ah..kat klas alpha..esei sal prmainn tradisional..hehhe..nmpk simple en tajuk ni?? tp nk mmkirkan ayt tu...perrgghh!! satu hal lak.. thanks diba!! x kusangka..

khal said...

alaa..kte lg terharu anati..
haha

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik