Sunday, July 3, 2011

Ape Nk Jadi?

Jumaat lps ntah knp dgn student2 aku ni.. ade je bnde dorg wat kn.. even my little Reza?
Oh, mngape begini?
My student's are good children..
How can this be?
Walopun Reza wat nakal cmni tbe2 tp brbanding dgn pe yg Zarith wat tu..
Hal Reza tu kecik je..

Ari tu aku lebih kecewa pd Zarith..
Reza x la kecewa sgt..
Die msih kecik lg.. bru 4 thun n perbuatan die tu xdela teruk sgt.

Cmni ceritanye..
That day, adk student kls aku, msuk haven learning yg kt Sua Damai..
Tmpt kteorg la..
Sbelom ni die tadika kt haven learning kt Sua Rasa.
Tp boss kata nk die dtg sni sbb kt sne die sorg x dpt nk socialize ngan org.
Nme bdk 2 Dariah Erina adk student kls aku yg brnme Dariah Batrisya.
Berbeza btol adk die dr akak die..
Akak die snyap.. x ckp sgt..
kalo ckp pun suara perlahan nk mampos!
Pastu ssh btol nk ngajr die..
Mcm xmau usaha nk paham jerr..
Sume kne suap..
Haih..
Mmg slalu kne mrh la kakak die ni..

Erina ni cm friendly skit aku tgk die..
die cm excited tgk rmai kwn2..
Tbe2 die mnangis.. tgk tgn die ade bekas kena gigit..
Rpe2nye Reza gigit die..
BIAR BETOL??
Reza yg good boy tu buat??
Aku p la tnye Reza nape gigit Erina..

Me: Reza, knp Reza gigit die?
Reza: Die ambik mainan.
Me: Die amik mainan? laaaa.. share la.. die kn kwn... kte share2 la..
Len kli share taw?
Reza: (angguk2)

Blik 2 aku bgtaw nenek die ape dh jd.. nenek die mcm taw2 je tbe2 tnye aku.
"Kwn die tu perempuan ek?"
aku pun jwb je la ye.
Hmmmm..
Apekah mksudnye itu?
hehehehe..

Tp Reza still 4 years old..
Nnt die ok la kot dgn Erina.

Yg wat aku btol2 kecewa ari tu.. Zarith..
Time tu time blik..
Aku tunggu la dgn dorg.. tunggu transport dorg smpai nk antr dorg..
Pastu tbe2 bdk2 ni pggil

"Teacher2, Zarith bukak bjy Damia"

What?? bkak bju Damia??
Aku agk trkejut gak ah..
Sblum ni aku dh ajr dorg.. dh ckp kt dorg beberape kli..
Laki n perempuan xleh pluk2 cium2..
Aku taw dorg kcik ag tp zmn skrg ni bdk2 dh trdedah dgn byk bnde x elok.
Lbih baik ajr skrg..

Aku ape lg.. Marah ah wei..
Aku pggil Zarith suro turun dtg kt aku..
Die sengih2 xmau trun..
Aku naik tangga.. tarik telinga die.. pastu pkul tgn die..
Dh die gne tgn nk bkak bju Damia kn..
Gatal sgt tgn tu..

Aku mrh2 die n ulang blik pe yg aku ckp kt dorg psl laki n pompuan
xleh pluk cium2 tu..
Biar Zarith tu kne pkul dpn kwn2 die..
Biar die malu skit..
Nnt xyah wat dh..

Lps 2 aku suro Damia trun dudk jauh dr Zarith..
aku tnye Damia pe yg Zarith wat.
Die kata Si Zarith tu p tarik bju die n tgk dlm.
Aku ape lg..
Aku ckp kt bdk2 len kalo nmpk Zarith wat ag ngtaw aku..

Haih..
Kecewa taw x..
Kecewa..
Yg si Zarith tu dok trsengih2..

Dh tu bkn tu je..
Ptg tu mk Farah, classmate si Zarith tu call
kata yg Zarith tendang Farah smpai bleeding.
Bnde ni brlaku dlm van time dorg blik..
Ape nk jd ni, Zarith?
Bkn Zarith bdk baik?
Knp tbe2 Zarith wat cmni?
Haih...
Bru 6 thun dh wat perangai cmni..
Aku xtaw la cmne nnt lps aku dh brhnti keje weh..
Aku tgk teacher len wat xtaw je psl hal Zarith bkak bju Damia
sbb teacher lg sorg tu taw.
Mse 2 bdk2 tu bgtaw teacher Mani yg Zarith bkak bju Damia.
Reaksi die cmni je
"hah? bkak bju Damia.. Tahape2 la bdk2 ni"

Whatttt?????
Seriously??
Cmtu je??
Aku dh dgr cmtu je reaksi die aku ckp lg skali kt bdk2
tu kalo Zarith wat ag bgtaw aku..
ye la knn.. kalo bgtaw teacher len pastu x wat pape nk watpe?

haih..
Tggal sbulan je aku keje situ..
Lps 2 ape nk jd dgn bdk2 ni?




4 comments:

nanajoe said...

bahaya nye ==" . but bagus usaha cikgu #panggilcikgutakpekan? , budak2 tu kena ajar dari sekarang . hemm

Anonymous said...

hauh. apalah nak jadi dengan budak-budak sekarang ni -.-

farah said...

nana: xpe bole je.. heheh.. ckgu smentara nk tunggu degree..

nash: 2 la dowh.. tp sian la.. mne ntah dorg bljr ke xtaw pape ke.. haih..

ghost said...

aku bila tengok banyak picca kids kat sini mulalar aku tune yang kowang nih duk kat tadika..hihi.

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik